آلودگی هوا چیست؟

آلودگی هوا عبارت است از آلودگی محیط داخلی یا خارجی توسط هر عامل شیمیایی، فیزیکی یا بیولوژیکی که ویژگی های طبیعی جو را تغییر می دهد.

وسایل احتراق خانگی، وسایل نقلیه موتوری، تاسیسات صنعتی و آتش سوزی جنگل ها منابع رایج آلودگی هوا هستند. آلاینده های مهم بهداشت عمومی شامل ذرات معلق، مونوکسید کربن، ازون، دی اکسید نیتروژن و دی اکسید گوگرد است. آلودگی هوای بیرون و داخل خانه باعث بیماری‌های تنفسی و سایر بیماری‌ها می‌شود و از منابع مهم مرگ و میر محسوب می‌شود.

چند درصد از مردم جهان با آلودگی هوا مواجه هستند؟

داده‌های WHO نشان می‌دهد که تقریباً تمام جمعیت جهان (99٪) هوایی تنفس می‌کنند که فراتر از محدودیت‌های دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی و حاوی سطوح بالایی از آلاینده‌ها است و کشورهای با درآمد پایین و متوسط ​​بیشتر در معرض این آلودگی ها هستند.

از دود معلق در شهرها گرفته تا دود در داخل خانه، آلودگی هوا یک تهدید بزرگ برای سلامتی و آب و هوا است. آلودگی هوای محیط (بیرون) در شهرها و مناطق روستایی باعث ایجاد ذرات ریز می شود که منجر به سکته مغزی، بیماری های قلبی، سرطان ریه و بیماری های حاد و مزمن تنفسی می شود.

چند میلیون نفر در اثر آلودگی هوا دچار مرگ زود رس میشوند؟

علاوه بر این، حدود 2.4 میلیارد نفر در معرض سطوح خطرناک آلودگی هوای خانگی قرار دارند. اثرات ترکیبی آلودگی هوای محیط و آلودگی هوای خانگی سالانه با ۷ میلیون مرگ زودرس همراه است.

دستگاه تصفیه هوا

با استفاده از دستگاه های تصفیه هوای پنتا پلاسما تا حدود زیادی می توان از مشکلات ناشی از آلودگی هوا در امان بود.

دستگاه تصفیه هوا خانگی پنتا پلاسما