آلودگی هوا یک مشکل جهانی است که می تواند تأثیرات جدی بر سلامت انسان داشته باشد، به ویژه بر سلامت نوزادان. نوزادان بیشتر از افراد بزرگسال در معرض خطر تأثیرات منفی آلودگی هوا هستند زیرا سیستم تنفسی آن‌ها هنوز در حال توسعه است و آنها به طور طبیعی بیشتر از هوا تنفس می کنند.

 استفاده از دستگاه تصفیه هوا می‌تواند تاثیرات مثبتی بر سلامت نوزادان داشته باشد.

برخی از تاثیرات این دستگاه بر سلامت نوزادان عبارتند از:

به طور کلی، استفاده از دستگاه تصفیه هوا در محیط‌هایی که نوزادان در آن زندگی می‌کنند، می‌تواند به بهبود کیفیت هوای داخلی و بهداشت آن‌ها کمک کند. با این حال، قبل از استفاده از هر گونه دستگاه تصفیه هوا، بهتر است با نحوه عملکرد هر کدام آشنا شده و در این زمینه می توانید به مقاله انواع دستگاه تصفیه هوا در سایت که اطلاعات جامعی در دسترس شما قرار می‌دهد مراجعه کنید.

چند نکته برای سلامت نوزادان :

علاوه بر تغذیه مناسب، واکسیناسیون و مراقبت های دوره ای، باید از قراردادن نوزاد در هوای ناسالم نیز بپرهیزیم چرا که همانطور که پیشتر گفتیم، باعث ایجاد بیماری های زیاد و تاثییرات جانبی در آینده نوزادان می‌شود.

بنابراین هوای پاک و تمیز برای سلامت نوزاد بسیار مهم است. در هنگام بیرون رفتن با نوزاد، از ماسک برای حفاظت از نوزاد در برابر آلودگی هوا استفاده کنید. همچنین، در صورتی که هوای خانه شما آلوده است، از فیلترهای هوا برای تصفیه هوا استفاده کنید که در این رابطه در مقاله تاثیر دستگاه تصفیه هوا در منزل به طور جامع به این مهم پرداخته شده است.

دستگاه تصفیه هوا بدون گاز فناوری پنتا پلاسما سلامت نوزادان نوزاد کودک بچه ی خردسال

هوای ناسالم می‌تواند به بیماری نوزادان منجر شود به دلیل اینکه سیستم تنفسی آن ها هنوز کاملاً توسعه نیافته است و از تحمل آلودگی هوا، به خوبی قادر نیستند. در مواردی که هوا آلوده است، نوزادان ممکن است با مشکلات تنفسی مانند عفونت‌های ریه، آسم، التهاب‌های حلق و بینی و یا عوارض دیگری مواجه شوند. همچنین، برخی از آلودگی‌های هوا می‌توانند عوارض جدی‌تری را برای سلامتی نوزادان به همراه داشته باشند، مانند افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، کاهش عملکرد ریه و احتمال افزایش عوارض ناشی از آلودگی هوا در سال‌های بعدی زندگی.

 

آلودگی هوا با ترکیبی از گازها و ذرات در هوا تعریف می شود. این ذرات می توانند از منابع طبیعی مانند آتش سوزی جنگل ها یا منابع انسانی مانند احتراق سوخت های فسیلی ناشی شوند. آلودگی هوا می تواند تأثیرات منفی بر سلامت انسان و محیط زیست داشته باشد.

برخی از رایج ترین آلاینده های موجود در هوا عبارتند از:

دی اکسید گوگرد (SO2) : این یک گاز بی رنگ با بوی تند است که می تواند از احتراق سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ و نفت ناشی شود. دی اکسید گوگرد می تواند باعث تحریک چشم، بینی و گلو شود و همچنین می تواند منجر به مشکلات تنفسی شود.

 

دی اکسید نیتروژن (NO2): این یک گاز قرمز مایل به قهوه ای است که می تواند از احتراق سوخت های فسیلی مانند بنزین و گازوئیل ناشی شود. دی اکسید نیتروژن می تواند باعث تحریک چشم، بینی و گلو شود و همچنین می تواند منجر به مشکلات تنفسی شود.

 

مونوکسید کربن (CO): مسمومیت با گاز مونوکسید کربن با سر درد و سرگیجه آغاز می شود و در فرد احساس خواب آلودگی ایجاد می کند. در موارد شدید تر تهوع، استفراغ، تنگی نفس، از دست رفتن سطح هوشیاری و تاری دید نیز از علائم آن خواهند بود.

 

 بنزن (C6H6): این یک هیدروکربن است که می تواند از احتراق سوخت های فسیلی مانند بنزین و گازوئیل ناشی شود. بنزن یک ماده سرطان زا است و می تواند باعث مشکلات تنفسی نیز شود.

بنابراین آلاینده ها برای ما مضر هستند زیرا می توانند وارد بدن نوزاد شده و به سلول ها و بافت های نوزاد ما آسیب برسانند.

ذرات معلق می توانند وارد ریه ها شده و باعث التهاب و تحریک شوند. این امر می تواند منجر به مشکلات تنفسی مانند آسم و برونشیت شود.

ذرات معلق همچنین می توانند وارد جریان خون شده و به قلب و مغز آسیب برسانند. این امرممکن است منجر به بیماری قلبی و سکته مغزی

نوزاد شود، علاوه بر این موارد می توان به مشکلات دیگری که در اثر آلاینده ها ایجاد می‌شوند اشاره کرد:

  • آسم
  • بیماری های تنفسی
  • مشکلات رشد

بنابراین طبق مطالب گفته شده نتیجه می گیریم که هوای سالم برای نوزاد ضروری است.

در اینجا برخی از آمارها در مورد تعداد نوزادانی که در اثر هوای آلوده در بیمارستان بستری شده اند، آورده شده است:

 

  • در سال 2020، بیش از 100,000 نوزاد در ایالات متحده به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از آلودگی هوا در بیمارستان بستری شدند.
  • در چین، بیش از 1 میلیون نوزاد در سال 2019 به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از آلودگی هوا در بیمارستان بستری شدند.
  • در هند، بیش از 2 میلیون نوزاد در سال 2018 به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از آلودگی هوا در بیمارستان بستری شدند.

مزایا دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا پنتا پلاسما  به خوبی هوای اتاق یا محلی را که در آن قرار دارد تصفیه می‌کند در حالی که تهویه هوا یا باز گذاشتن درب و پنجره‌ها بیشتر به گسترش آلودگی کمک می‌کنند. همانطور که گفته شد این دستگاه  مجهز به فیلتر پلاسمایی است و ماده جدید و مضری وارد محیط نمی‌کند. در نتیجه هوای سالم ایجاد می‌کند که برای تنفس تمامی افراد اعم از کسانی که مشکلات ریوی، کلیوی، تنفسی دارند بسیار کارآمد می‌باشد.

دستگاه تصفیه هوا بدون گاز فناوری پنتا پلاسما

بنابراین با توجه به دلایل زیر که قبل تر هم به آن اشاره کردیم دستگاه تصفیه هوا می‌تواند مورد رضایت برای جامعه باشد:

  • دستگاه‌های تصفیه هوا می‌توانند انواع مختلفی از آلاینده‌ها را از هوا حذف کنند، از جمله ذرات معلق، گرد و غبار، دود و گازها.
  • دستگاه‌های تصفیه هوا می‌توانند به کاهش علائمی مانند سرفه، خس خس سینه و تنگی نفس کمک کنند.

بنابراین دستگاه‌های تصفیه هوا می‌توانند کیفیت کلی زندگی را بهبود بخشند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ که در مجله Pediatrics منتشر شد، نشان داد که استفاده از دستگاه تصفیه هوا در اتاق خواب نوزادان می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های تنفسی مانند آسم را تا ۴۰ درصد کاهش دهد. مطالعه دیگری که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، نشان داد که استفاده از دستگاه تصفیه هوا در خانه می‌تواند خطر ابتلا به عفونت‌های گوش در نوزادان را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

حال اگر به فکر استفاده از دستگاه تصفیه هوا برای نوزاد خود هستید، مهم است که دستگاهی را انتخاب کنید که دارای فیلتر پلاسما باشد.

فیلتر پلاسما یک راه موثر و ایمن برای بهبود کیفیت هوا در خانه ها و مشاغل است و بااینکه با برق کار می‌کنند بی صدا، کم مصرف و همچنین نیازی به تعویض ندارند و می توانند در هر محیطی با راندمان بالا عمل کنند.

 

 همچنین مهم است که دستگاه تصفیه هوایی را انتخاب کنید که متناسب با اندازه اتاق خواب نوزاد شما باشد، که در این مقاله 10 نکته مهم برای قراردادن دستگاه تصفیه هوا در محیط خانه  به طور جامع به آن پرداخته شده است.

 

بنابراین اگربه دنبال راهی برای بهبود کیفیت هوا در خانه خود و محافظت از نوزاد خود در برابر آلاینده های مضر هستید، ما به شما دستگاه تصفیه هوا پنتا پلاسما را پیشنهاد می‌کنیم. همچنین برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما ارتباط بگیرید .